Potřebuji si vyřídit - životní situace
Prodej, směna, darování nemovitostí
Jedná se o agendu týkající se dispozic s nemovitostmi ve vlastnictví města Hlučín.
Kdo je oprávněn v této věci jednat:
Žadatel musí být podána fyzickou nebo právnickou osobou způsobilou k právům a povinnostem a k právním úkonům.
Podmínky a postup řešení:
Podání písemné žádosti se specifikací požadavku žadatele na podatelnu Městského úřadu Hlučín. Písemná žádost je zaevidována a po zajištění potřebných podkladů předložena k projednání v orgánech města (tj. rada města a zastupitelstvo města). Žadatel je o závěrech jednání písemně informován.
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:
Podání písemné nabídky se specifikací jejího předmětu na podatelnu Městského úřadu Hlučín, Mírové nám. 23, 748 11 Hlučín
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:
-
Úřední hodiny:
ÚŘEDNÍ HODINY - viz odkaz
telefonicky lze dohodnout s výše uvedeným pracovníkem jiný vhodný termín)
-
Ing. Regina Janošová
budova Budova A -> patro 2. -> dveře 204 -
Jiřina Kosmová
budova Budova A -> patro 2. -> dveře 202 -
Ing. Barbora Šebestíková
budova Budova A -> patro 2. -> dveře 204 -
Ing. Renata Fojtíková
budova Budova A -> patro 2. -> dveře 202
-
Ing. Regina Janošová
-
-
Ing. Miroslav Zmrzlík
budova Budova A -> patro 2. -> dveře 203
-
Ing. Miroslav Zmrzlík
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:
Žádné. Jenom vědět určit nemovitost… (určením v mapě, číslem parcelním, popisným, evidenčním,…)
Formuláře:
- Neformalizovaná písemná žádost, ve které bude uveden konkrétní požadavek žadatele.
Správní a jiné poplatky:
Zpracování žádosti je bezplatné. Žadatel hradí případné náklady na zpracování geometrického plánu, dále náklady na zpracování znaleckého posudku a v konečné fázi správní poplatek Kč 1000,- pro provedení vkladu věcného práva do katastru nemovitostí, popř. další.
Lhůty pro vyřízení:
V závislosti na jednání rady a zastupitelstva města a zajištění příslušných dokladů.
Další účastníci (dotčení) postupu:
- Další odbory Městského úřadu Hlučín, popř. jiné další subjekty.
Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány:
V případě potřeby doložení dalších dokumentů bude nabízející vyzván písemně (elektronicky) nebo telefonicky.
Podle kterého právního předpisu se postupuje:
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
- zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon)
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
- Všechny zákony lze vyhledat na portálu veřejné správy.
http://portal.gov.cz/
Další informace:
- Osobní návštěvou na Městském úřadě Hlučín, odboru městského majetku.
Datum poslední aktualizace: 6.1.2021